jueves, 22 de junio de 2023

Jornades Esportives II

Avui dia 16-06 hem realitzat el segon dia -de dos- de les Jornades Esportives. Com el primer dia, cadascun dels tres grups ha dirigit alguna de les següents parts: activació, part principal i tornada a la calma.

Activació / Escalfament: Grup B4: Laura Duart, Miquel Lopez, Carlos Moreno i jo, Carme Fernández

Nosaltres hem creat i dinamitzat la part de la sessió d'activació. Hem dut a terme tres jocs que, al ser d'activació, augmentaven la intensitat de manera progressiva. Primerament, vam fer el joc de la corrent. Per tal de fer els equips, vam assignar a cadascun dels membres del seminari un número (o bé l'1, o bé el 2) de forma aleatòria. Un cop fets els equips, doncs, cadascun d'ells es van posar en fila -un grup davant de l'altre-. Un de nosaltres -en Miquel- es va posar entre els dos equips tot agafant les mans dels darrers membres de la filera. Quan els apretés les mans simbolitzava que els hi passava la corrent. Els membres de l'equip se l'havien d'anar passant cap endavant tot apretant-se les mans. Un cop arribada al primer de la fila de cada equip, aquest havia de córrer per posar un cèrcol al con que es trobava al fons del gimnàs. L'objectiu era ser els primers enposar el cèrcol!

Font: Fotos d'en Sergi

El segon joc que vam dinamitzar va estar el dels cèrcols. Vam esparcir diversos cèrcols repartits per tot el gimnàs. El joc consistia en que tothom corria per l'espai mentre sonava música. Quan aquesta es parava, tothom havia d'intentar col·locar-se en un cèrcol -n'hi havia menys cèrcols que persones!-. La dificultat es trobava en que cada cop n'hi havia menys, de cèrcols. Per tant, havien de poder entrar totes les persones en els pocs cèrcols -van entrar fins a 6 en un sol cèrcol!-.

Font: Fotos d'en Sergi

 El darrer joc va ser el de les gerres. Aquest consistia en que el grup classe, ubicat per parelles, havien d'anar de braços lligats. Un de nosaltres diria el nom d'algun membre d'alguna parella. Aquest havia d'anar corrents darrere de la seva parella, la qual es podia salvar si lligava el seu braç al d'una altra parella. D'aquesta manera, la persona de la parella de l'altra banda era la que havia d'escapar de la persona que havia estat pillant. Aquest deixava de pillar quan aconseguís pillar a algú altre. Això es va anar fent successivament, fins que quan ja vam acabar el temps, tothom estava activat a punt per realitzar la resta de sessió.

Font: Fotos d'en Sergi

Aquí us deixo el link a la fitxa tècnica de la sessió junt a la rúbrica de valoració:

https://drive.google.com/file/d/14EXKPBjKSPnD0CfquCYtt6UjIDVaQAR0/view?usp=sharing

Part principal: Grup B5: Abril Martín, Anna Martínez, Maria Valenzuela i Laura Vilarnau

Aquest grup va iniciar la part principal amb una activitat per a fer els equips tot endreçant-nos de més gran a més petit sense poder parlar. Un cop feta la fila, ens van dividir en el grup dels més petits i el dels més grans.

Font: Fotos d'en Sergi

El següent que vam fer va ser jugar al joc del mocador però desplaçant-nos de diverses maneres amb diferents habilitats motrius. Ens van repartir papers que dictaminaven què ens tocava (salts de granota, taló punta...). Vam guanyar nosaltres!

Font: Fotos d'en Sergi

Després vam jugar al joc del cementiri. Van posar cons per a delimitar el camp i vam jugar. Aquest joc consisteix en eliminar a tots els jugadors de l'equip contrari tot llençant-los la pilota (sense que l'agafin al vol!). Així doncs, vam guanyar! Però, sobretot, vam passar-nos-ho molt bé.

Font: Fotos d'en Sergi

La meva coavaluació sobre el grup es troba al següent link: 

https://drive.google.com/file/d/1gaNcqJWChoqbYoNjXEvXiF7FfuMmZa6M/view?usp=sharing

Aquí adjunto una foto d'aquesta:

Font: pròpia

Tornada a la calma: Grup B6: Ton Cuñé, Jan Marbà, Cèlia Navarro i Cristina Piqué 

Primerament, ens van dividir en grups a partir d'unes fileres. Vam ser dos equips, i el que vam fer va estar construir paraules amb el cos -relacionades amb l'educació física a l'educació primària-. El següent que vam fer va ser una competició entre els dos equips: havíem de construir el major nombre de paraules possible en un temps limitat. Nosaltres vam fer servir una estratègia basada en anar derivant les paraules, per haver d'invertir el mínim temps possible en les paraules. Gràcies a això, vam guanyar!

Després, vam fer-ho a tall competitiu entre els dos equips. L'objectiu era aconseguir crear el major nombre de paraules en el menor temps possible. Vam fer servir l'estratègia de derivar paraules, de manera que els canvis de posició fossin els menors i anéssim més ràpid.

Font: Fotos d'en Sergi

Després. vam construir entre tots "EDUCACIÓ PRIMÀRIA".

Per últim, van dur a terme una relaxació. Tots vam estirar-nos per tot el gimnàs i ens van fer una relaxació guiada, amb música relaxant i una conversa agradable.

La meva coavaluació sobre el grup es troba al següent link: 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Avaluació de l'assignatura!

Ha arribat el moment... el moment d'integrar tot allò après i de recordar l'assignatura la resta de la nostra carrera docent. Adjunt...