Aquesta pràctica esportiva combina l'acrobàcia -es formen figures o piràmides treballant l'equilibri i la força- i la coreografia -introdueix elements de dansa, salts i habilitats gimnàstiques-.
Es treballen els següents elements curriculars:
- Competència 1: Resoldre situacions motrius de forma eficaç en la pràctica d’activitats
físiques. L'acroesport afavoreix el desenvolupament de les habilitats motrius bàsiques, així com de les qualitats físiques bàsiques.
-Competència 5: Comunicar vivències, emocions i idees utilitzant els recursos expressius
del propi cos. Afavoreix l'autoestima, acceptació i percepció de la pròpia competència motriu. També promou la iniciativa i autonomia de l'alumnat, el treball en equip, la creativitat i la cooperació.
- Competència 6. Prendre part en activitats col·lectives d'expressió i comunicació corporal per
afavorir la relació amb els altres.
Un cop feta l'explicació sobre l'acrosport, vam dividir-nos en grups de 6 persones per a treballar la tasca: un ball que inclogués figures d'acrosport, des de 2 fins a 6 membres per figura.
El meu grup va formar-se pels següents integrants:
- Laura Duart
- Anna Martínez
- Carlos Moreno
- Pau Ribas
- Cristina Piqué
- Maria Valenzuela
- Laura Vilarnau
- Carme Fernández (jo mateixa).
Podíem triar la cançó que volguéssim, així que vam triar I Gotta Feeling - Black Eyed Peas.
Font: Youtube
Alguns membres del grup van anar a la pissarra del gimnàs a seleccionar les figures d'acrosport que faríem mentre que la resta vam quedar-nos al matalàs pensant els passos de ball que podíem fer entre figura i figura. Quan ja érem tots amb les figures decidides -de 2, 3, 4, 5 i 6 membres- i amb el ball més o menys enllestit, vam posar-nos a assajar.
Font: fotos d'en Sergi
A la següent fotografia es pot veure el nostre assaig de la figura de 4 membres, en la qual vam fer-ne dues al ser un total de 8.
Font: fotos d'en Sergi
Aquest va ser el nostre assaig de la figura de 3 membres, en la qual vam fer-ne dues iguals mentre que els altres dos membres -jo inclosa- vàrem fer la roda.
Font: fotos d'en Sergi
Per tal de poder veure totes i cadascuna de les figures així com de la tasca completa -sí, el ball!-, he preparat el següent vídeo d'explicació i mostra.
He dissenyat la següent rúbrica d'avaluació per tal d'avaluar a dos components del meu grup -en aquest cas ho faré mantenint en privat la seva identitat, per tal de romandre-ho com a tasca individual i personal-.
COMPONENT 1
No assoliment
Assoliment satisfactori
Assoliment notable
Assoliment excel·lent
Execució de les figures
L’alumne no pot executar correctament cap figura.
L’alumne aconsegueix executar algunes figures amb dificultat.
L’alumne executa la majoria de figures correctament.
L’alumne executa totes les figures de manera precisa i segura.
Estètica de les figures
Les figures no tenen estètica i presenten nombrosos errors.
Les figures mostren certa estètica, però amb alguns errors perceptibles.
Les figures són estèticament agradables, amb pocs errors perceptibles.
Les figures són visualment impressionants, sense errors aparents.
Cooperació
L’alumne no mostra col·laboració ni participa a la feina en equip.
L’alumne participa de manera limitada al treball en equip.
L’alumne coopera adequadament amb els companys en el treball en equip.
L’alumne s'hi involucra i lidera el treball en equip de manera exemplar.
Creativitat
L’alumne no mostra cap creativitat a l'execució de les figures.
L’alumne intenta mostrar algun element creatiu, però de manera limitada.
L’alumne mostra originalitat i creativitat a l'execució de les figures.
L’alumne sorprèn amb idees innovadores i creatives a totes les figures.
Seguretat
L’alumne no demostra cap nivell de seguretat a l'execució de les figures.
L’alumne mostra certa seguretat a la majoria de les figures, però amb alguns moments de risc.
L’alumne executa les figures de manera segura i controlada i minimitza els riscos.
L’alumne fa totes les figures amb gran seguretat i control, sense posar en perill a si mateix ni als seus companys.
COMPONENT 2
No assoliment
Assoliment satisfactori
Assoliment notable
Assoliment excel·lent
Execució de les figures
L’alumne no pot executar correctament cap figura.
L’alumne aconsegueix executar algunes figures amb dificultat.
L’alumne executa la majoria de figures correctament.
L’alumne executa totes les figures de manera precisa i segura.
Estètica de les figures
Les figures no tenen estètica i presenten nombrosos errors.
Les figures mostren certa estètica, però amb alguns errors perceptibles.
Les figures són estèticament agradables, amb pocs errors perceptibles.
Les figures són visualment impressionants, sense errors aparents.
Cooperació
L’alumne no mostra col·laboració ni participa a la feina en equip.
L’alumne participa de manera limitada al treball en equip.
L’alumne coopera adequadament amb els companys en el treball en equip.
L’alumne s'hi involucra i lidera el treball en equip de manera exemplar.
Creativitat
L’alumne no mostra cap creativitat a l'execució de les figures.
L’alumne intenta mostrar algun element creatiu, però de manera limitada.
L’alumne mostra originalitat i creativitat a l'execució de les figures.
L’alumne sorprèn amb idees innovadores i creatives a totes les figures.
Seguretat
L’alumne no demostra cap nivell de seguretat a l'execució de les figures.
L’alumne mostra certa seguretat a la majoria de les figures, però amb alguns moments de risc.
L’alumne executa les figures de manera segura i controlada i minimitza els riscos.
L’alumne fa totes les figures amb gran seguretat i control, sense posar en perill a si mateix ni als seus companys.
Com a tasca concluent de la sessió, m'agradaria avaluar sota el meu criteri una darrera cosa: el treball que hem fet i que es pot observar en el vídeo. És la següent:
No assoliment
Assoliment satisfactori
Assoliment notable
Assoliment excel·lent
Execució de les figures
L’alumne no pot executar correctament cap figura.
L’alumne aconsegueix executar algunes figures amb dificultat.
L’alumne executa la majoria de figures correctament.
L’alumne executa totes les figures de manera precisa i segura.
Estètica de les figures
Les figures no tenen estètica i presenten nombrosos errors.
Les figures mostren certa estètica, però amb alguns errors perceptibles.
Les figures són estèticament agradables, amb pocs errors perceptibles.
Les figures són visualment impressionants, sense errors aparents.
Cooperació
L’alumne no mostra col·laboració ni participa a la feina en equip.
L’alumne participa de manera limitada al treball en equip.
L’alumne coopera adequadament amb els companys en el treball en equip.
L’alumne s'hi involucra i lidera el treball en equip de manera exemplar.
Creativitat
L’alumne no mostra cap creativitat a l'execució de les figures.
L’alumne intenta mostrar algun element creatiu, però de manera limitada.
L’alumne mostra originalitat i creativitat a l'execució de les figures.
L’alumne sorprèn amb idees innovadores i creatives a totes les figures.
Seguretat
L’alumne no demostra cap nivell de seguretat a l'execució de les figures.
L’alumne mostra certa seguretat a la majoria de les figures, però amb alguns moments de risc.
L’alumne executa les figures de manera segura i controlada i minimitza els riscos.
L’alumne fa totes les figures amb gran seguretat i control, sense posar en perill a si mateix ni als seus companys.
No hay comentarios:
Publicar un comentario